Tjejzonen inleder samarbete med Indy Beauty

Tjejzonen startar ett samarbete med Indy Beauty, som ägs och drivs av Therése Lindgren. Syftet med samarbetet är att tillsammans skapa uppmärksamhet och väcka opinion kring tjejers psykiska hälsa med målet att färre unga tjejer ska må dåligt.

– På Tjejzonen är vi väldigt glada över detta samarbete. Att kunna sprida kunskap och intresse kring Tjejzonens frågor genom Therése Lindgren och Indy Beautys kanaler är otroligt värdefullt och betyder mycket för vårt fortsatta arbete med att minska den psykiska ohälsan bland unga tjejer, säger Anna Garvander, generalsekreterare för Tjejzonen.

Therése startade sin Youtubekanal om skönhet när hon var mitt i en depression. För henne blev hudvård ett sätt att varva ner och släppa negativa tankar genom att fokusera på något annat för en stund. I sina kanaler har hon på olika sätt uppmärksammat psykisk ohälsa och 2016 gav hon ut boken ”Ibland mår jag inte så bra” om sina egna erfarenheter av ämnet, vilken blev det årets mest säljande fackbok. När Therése startade Indy Beauty har hennes personliga resa genom psykisk ohälsa präglat varumärket.

– Psykisk ohälsa är något jag själv verkligen brinner för och vill att fler ska få hjälp med. Jag är glad över att Indy Beauty genom sin verksamhet kan stötta Tjejzonen och att vi kan få en ännu större möjlighet att göra skillnad på riktigt, säger Therése Lindgren.

Som ett första steg i samarbetet kommer Indy Beauty under en månad framåt från 8 mars donera 1 krona per såld produkt till Tjejzonen.